Scheuren uit tijdschriften … ik doe het stiekem

Ik ben woensdagnamiddag naar de bibliotheek geweest.  Om gratis wat tijdschriften te lezen zoals Flair, Goed Gevoel, Vitaya, …
Soms staan daar ook interessante recepten voor te koken in en die verzamel ik.  Om eens te kunnen uitproberen.  Op elke krant en tijdschrift staat er op dat het verboden is, om pagina’s uit te scheuren. En ook om ze naar huis mee te nemen, maar dat zie ik nog niet vlug gebeuren.

Maar toch zie ik af en toe mensen dat toch doen, omdat er soms pagina’s ontbreken.  Toch deed ik dat zelf ook, zodat ik centen bespaarde om die tijdschriften voor die enkele pagina’s te kopen.  En ook om geld en tijd te besparen aan het kopieerapparaat.  Voor kopieën te maken aan het kopieerapparaat moet je in de bib trouwens ook voor betalen.

Dat scheuren deed ik stiekem, en stilletjes zodat niemand het opmerkte.  Discreet stak ik die papieren ook in de rugzak, zodat niemand het zag.  En zo kan ik de bib verlaten, zonder dat iemand dat merkt. Aan de kranten en tijdschriften die niet uitleenbaar zijn, staat er nergens een alarm op.  Ook zijn ze niet vastgebonden aan haakjes en draden, zoals ze dat in musea met voortdurende bewaking doen. Hier is er trouwens nooit bewaking, en niemand merkt het en/of zegt er iets van.  Na een tijd verdwijnen daar ook de niet actuele kranten en tijdschriften, want die worden maar tijdelijk bewaard.  Dus ik heb hetgeen van wat ik wel moet hebben.

Geef een reactie

