Gelukkig Nieuwjaar, maar ik haat knallen.

Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar en veel leesplezier met deze blog.  Boordevol duurzame en ecologische tips.  Met Nieuwjaar blijf ik lekker thuis met lekker eten en tv voor mijn neus.  Dat vind ik het fijnste, want ik hou eigenlijk niet zo van dat feest.  Ik blijf dan liever binnen, omdat ik een fobie voor de knallen en het vuurwerk heb.  Net zoals vele dieren.  Dus dan kom ik niet graag naar buiten, want door het voortdurend verschieten heb ik de neiging om te vluchten.  Dus is mijn oplossing binnen blijven, en dat doen de dieren ook het best.  Zo is de last maar beperkt.

Net zoals de vereniging Natuurpunt pleit ik om op een centrale plaats per gemeente vuurwerk door professionals mag aangestoken, en voor de rest niks.  In veel gemeente mogen particulieren geen knalgeluiden maken, maar in de praktijk is dat niet zo.  Dus maar binnen blijven, en zo genieten van het feest.  Indien het knalvrij en toch veel volk door de stad loopt, durf ik tenminste nog buiten komen en samen feesten met hen.  Ik hoop dat die droom nog uitkomt.  Of dat iemand lawaailoos vuurwerk gaat uitvinden, want het spel van kleuren in het donker vind ik wel mooi.

Geef een reactie

