geefpleintje in Hasselt

Gisteren vond het geefpleintje in Hasselt plaats.  Het is een plaats waar iedereen zijn spullen (bv. kledij, speelgoed, boeken, huisraad,…) gratis kan weggeven.  En in de plaats daarvan nieuwe spullen kunnen meenemen.  Dat evenement vind altijd de laatste zaterdag voor Kerstmis.  De bedoeling daarvan is om iedereen te helpen (geven en nemen) met spullen die ze nodig hebben of iemand anders een pleziertje mee te doen.  Zonder dat er geld aan te pas komt.

Ik ga van mijn thuis met een karretje vol overbodige spullen die ik niet meer niet moet hebben, naar daar.  Om mensen een plezier te doen, met spullen die nog te goed zijn voor de vuilbak.

Mijn buit van thuis dat ik daar achterliet:

– 1 regenjas die te klein is geworden
– 1 paar schoenen die voor me aan de zijkanten te smal zijn
– enkele T-shirts die een beetje te kort zijn
– 1 uitgelezen tijdschrift over manga en anime
– 1 onhandige fototas
– 1 wandklok
– 3 gelezen boeken
– 1 paar gordijnmagneetjes
– 3 grote ringmappen

Maar dit bracht ik wel van daar terug naar huis, dat ik wel kan gebruiken:

– 1 lange zomerjas
– 2 lange retro winterjassen
– 2 gezelschapsspelen voor de kinderen van mijn zussen
– 4 dvd’s die ik wil zien
– 3 boeken die ik wil lezen

Uiteindelijk kwam ik met minder spullen thuis, dan diegene die ik daar achterliet.   Ik heb wat ontspuld, want de ballast is weg.  Dus ik voel me terug frisser en ordelijker in huis.

Geef een reactie

