Railpass gevonden

Ik ben vanmiddag naar de bibliotheek geweest.  Om wat tijdschriften te lezen.  Maar toen ik naar huis ging, zag ik dat iemand zijn Railpass voor de trein heeft verloren.  Dus ik heb die genomen, omdat er nog 9 ritten vrij stonden en zelf veel met de trein reis.  Ten tweede ook omdat er geen persoonsgegevens opstonden, en niet wist van wie ze was.  Ze zat ook niet in een tas of portemonnee.  En aangezien zo’n tickets niet op naam staan, mag iedereen ze gebruiken.  Dus ik profiteerde daarvan, om dat onnozele papiertje van 76 euro (voor 10 ritten) mee te nemen.  Waarvoor ik niet eens heb betaald.  Dus het is niet verloren gegaan bij het afval, maar wel nuttig om te gebruiken.  Het papiertje is zo klein, dat andere mensen denken dat het bij het afval hoort en daarom niet meenemen.  Maar omdat het zoiets speciaal was en niemand de eigenaar kan traceren, neem ik het mee omdat het van pas komt.  Dus op het onverwachts veel geld uitgespaard.

Geef een reactie

