Leven zonder auto

Ik heb een interessant boek van Luc Vanheerentals gelezen.  De titel is: “Leven zonder auto”.  Tegenwoordig is de auto niet meer uit het straatbeeld te denken, maar toch leven er vandaag toch nog altijd mensen zonder (eigen) auto.

Ik ben zo’n iemand.  Waarom?

1. Ik heb geen rijbewijs en door medicatiegebruik mag ik toch niet autorijden.
2. Het is veel te duur.
3. Ik woon in een stad waar alle winkels en andere nutsvoorzieningen te voet en met openbaar vervoer bereikbaar zijn.  Dat is gezonder en goedkoper.

Eigenlijk komen de getuigenissen van dat boek, over het algemeen op hetzelfde neer als mijn visie waarom ik zonder auto leef.  Behalve diegenen die een rijbewijs hebben, huren af en toe een auto voor grote boodschappen of op onbereikbare plaatsen moeten zijn.

Die verhalen zijn herkenbaar voor me.  Ook zijn ze vlot leesbaar.  Zelfs het cijfermateriaal en de statistieken, en dat achteraan in het boek te vinden is.  De statistieken zijn cijfermateriaal zijn een beetje saai om te lezen, omdat het geen vernieuwde informatie voor me is.  Dus daar schonk ik weinig aandacht aan, maar de verhalen waren ondanks dat toch nog leuk.

Geef een reactie

