Ecofuture, een kortverhalenwedstrijd

Ik heb onlangs meegedaan aan de kortverhalenwedstrijd van Oikos.  De naam van de wedstrijd is EcoFuture.  Het gaat over een kortverhaal schrijven, van hoe je de toekomst ziet van een ecologische samenleving.  Ik heb er ook aan meegedaan.  Het verhaal ga ik nu nog niet publiceren, want dat mag volgens het reglement nog niet.  Vooraleer de prijsuitreiking op 26 april is gebeurd.

De prijsuitreiking gebeurt op Ecopolis, in het Kaaitheater te Brussel.  Ecopolis is de nieuwe naam voor het festival Het Groene Boek.  Een festival tussen ecologie en literatuur.  Ik ben er nog nooit geweest, maar ik zie het dit jaar wel zitten om er naar toe te gaan.  Ongeacht ik wel of geen prijs heb, met deze wedstrijd.

Ik geef jullie een tipje van de sluier van waar mijn verhaal over gaat.  Over mezelf, van hoe ik met een klein inkomen probeer op een ecologische verantwoordelijke manier te (over)leven.  Een verhaal van 5 pagina’s en ik heb nog niet alles verteld omdat ik bijna aan maximum 2400 zat, zoals de wedstrijd dat voorschreef. De titel is “Een stil niet elitair protest”

Wie wil, kan zijn/ haar verhaal voor 31 maart nog indienen.

Voor meer informatie zie: www.oikos.be of naar www.ecopolis.be

Geef een reactie

